Kloka ord i Sunne

I Sunne finns det massor av små skyltar med kloka och roliga ord i alla rabatter.  Vem som satt dit dom är oklart. Om någon vet så skriv gärna en kommentar till mig. 
Min absoluta favorit är denna
 
LILLIAN

HELT OTROLIGA SKYLTAR OCH ACK SÅ SANNA VARENDA ORDSPRÅK

Svar: ja visst är dom roliga :)
Lisa N

Linnéa

Vilken gata ligger dessa skyltar på? svara gärna på min blogg =)

Svar: Nästan överallt i alla rabatter i Sunne :)
Lisa N

laila eriksson

Jag satte ut dessa för att försöka roa allmänheten.
Men dessvärre blev vissa stötta.
Kram från fd växtansvariga i Sunne
Laila Eriksson

Svar: Jaha var det du. Det tycker jag var ett bra intitiativ. Var du tvungen att ta bort dom?
Lisa N

Laila Eriksson

Hejsan igen :)
Ja, jag var tvungen att med "omedelbar verkan" ta bort speciellt några ordspråk. Däribland "Små hus kan rymma mer kärlek än stora herrgårdar" och " Negativa människor är som moln. Så fort dom försvinner blir det en underbar dag".
Detta satte nivån och då insåg jag att det inte finns någon som kan vara kvar!
Men jag har förstått att kommunen låtit tillverka andra skyltar, så nu är det säkert mycket bättre, snyggare och politiskt korrekt ;)
Mina skyltar sitter numera i min trädgård och framförallt utanpå mitt växtplank som vätter mot vägen, så att förbipasserande kan läsa dom och få ett leende på läpparna :) :) :)
Kram
Laila Eriksson

Svar: Jaha ok. Tack för att du berättar detta för mig. Jag tyckte dock dina skyltar var så naturliga och personliga men det finns ju alltid människor som har synpunkter. Kram
Lisa N

Laila Eriksson

Hejsan igen :)
Ja,jag var tvungen att "med omedelbar verkan" ta bort några skyltar såsom "Små hus kan rymma mer kärlek än stora herrgårdar" och "Negativa människor är som moln. Så fort dom försvinner blir det en underbar dag".
Det satte nivån och jag insåg att då finns det inget som inte är kränkande så jag tog bort alla.
Men jag har förstått att kommunen låtit tillverka egna skyltar så nu är det säkert mycket bättre,snyggare och politiskt korrekt!
Mina skyltar sitter numera i min trädgård men framförallt på mitt växtplank som vätter mot vägen så att förbipasserande kan läsa dom och få ett leende på läpparna :)
Kram
Laila Eriksson